Subject: FW: täiendatud Saue DP liiklusuuring
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 3 Dec 2024 07:40:50 +0200

Palun reg

From: Robert Peterson | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Friday, November 29, 2024 11:33 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Kalle Pungas <[email-masked]>; Rain Koort <[email-masked]>
Subject: RE: täiendatud Saue DP liiklusuuring

Tere

Tegime küsitud täiendused, kõik muudatused on tekstis punase värviga, fail
manuses.

Kokkuvõte:

1.	Põhjendamatult on viidatud riigiteede puhul stsenaariumile 5,
kuigi on järeldatud, teedevõrgu ristmike kavandamisel on vajalik varu,
mis peaks olema teedevõrgu üldine põhimõte.
> Siin oli aps, ongi mõeldud sts 4, mitte 5 – parandatud.
2.	Tuua välja lk 46 oluline info, et  stsenaarium 4 läbilaskvuse
arvutustes on mudeli toimimiseks vajalik ristmikku 9 (riigiteede 11420 ja
11184 1-rajaline ringristmik) muuta 2 rajaliseks ringristmikuks, kuna
1-rajalise ringristmiku läbilaskevõime on liikluse kasvu tõttu ammendunud.
Selline muudatus ei tohiks jääda järeldustest märkimata.

*	Lisatud p 6.10: Stsenaarium 4 liiklussageduste realiseerumisel
vajavad 11420 Saku–Laagri tee ristmikud Saue tee ja riigiteega nr 11184
läbilaskevõime tagamiseks rekonstrueerimist.

3.	Liiklusuuringu kohaselt (stsenaarium 4) suureneb riigitee 11184
liiklussagedus 6 korda. Oleme varasemalt teinud ettepaneku riigiteele
11184 kõigi ristmike kavandamisel rajada ringristmikud sh sellesse
asukohta, kus praegu on kavandatud lihtristmik. Arvestades liiklussageduse
kasvu on ringristmiku kavandamine sobilik lahendus. Samuti on ristmiku
rajamise eelduseks kahe kõrvaloleva ristmiku likvideerimine, millega tuleb
planeeringu koostamisel arvestada.

*	Lisatud p 6.10: Tee valdaja Transpordiamet on esitanud ettepaneku
lähtuvalt liiklussageduste kasvust kõik mnt 11184 Alliku-Laagri ja DP
teede ristmikud rajada ringristmikena. Liiklusmaa krundi I18 ja mnt 11184
ristmik (riigitee km 1,87) on seega soovitav muuta ringristmikuks. Samuti
näeb Transpordiamet ette pos I18 planeeritud tee ja mnt 11184  ristmiku
rajamise eelduseks kahe kõrvaloleva ristmiku  (km 1,75 ja km 1,94)
likvideerimise.

Lugupidamisega

Robert Peterson, MSc
Teedeinsener, tase 7

Teede valdkonna juht
mob  +372 510 9312
e-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 28, 2024 10:12 AM
To: Robert Peterson | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kalle Pungas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: täiendatud Saue DP liiklusuuring

Tere,

Tänan liiklusuuringut täpsustamast.

Palun punktis 10.2 Järeldused ja ettepanekud DP koostamiseks täpsustada
riigiteede osas järgnevat.

1.            Järelduste kohaselt  võetakse arendusala teedevõrgu
kavandamisel aluseks stsenaariumid 2 ja 4 (senise modaaljaotusega). Palun
riigiteede liikluse kasvu aluseks samal põhimõttel võtta stsenaariumid 2
ja 4 (nagu on võetud aluseks arendusala teedevõrgu kavandamisel).
Põhjendamatult on viidatud riigiteede puhul stsenaariumile 5, kuigi on
järeldatud, teedevõrgu ristmike kavandamisel on vajalik varu,  mis peaks
olema teedevõrgu üldine põhimõte. Eeltoodu vastab ka Transpordiameti
põhimõttele, kes tellib oma projektides liiklusuuringud 20 aasta
prognoosiga ja senise modaaljaotusega.  Uuringuga niigi ei ole arvestatud
liikluse kasvuga Saku, Harku ja Tallinna suuna arendustega, mistõttu
uuring viitab, et võib riigiteede liiklus nimetatud põhjusel osutuda
alahinnatuks.

2.  Tuua välja lk 46 oluline info, et  stsenaarium 4 läbilaskvuse
arvutustes on mudeli toimimiseks vajalik ristmikku 9 (riigiteede 11420 ja
11184 1-rajaline ringristmik) muuta 2 rajaliseks ringristmikuks, kuna
1-rajalise ringristmiku läbilaskevõime on liikluse kasvu tõttu ammendunud.
Selline muudatus ei tohiks jääda järeldustest märkimata.

3.  Liiklusuuringu kohaselt (stsenaarium 4) suureneb riigitee 11184
liiklussagedus 6 korda. Oleme varasemalt teinud ettepaneku riigiteele
11184 kõigi ristmike kavandamisel rajada ringristmikud sh sellesse
asukohta, kus praegu on kavandatud lihtristmik. Arvestades liiklussageduse
kasvu on ringristmiku kavandamine sobilik lahendus. Samuti on ristmiku
rajamise eelduseks kahe kõrvaloleva ristmiku likvideerimine, millega tuleb
planeeringu koostamisel arvestada.

Selguse huvides tuletame meelde, et kuna liiklusuuring annab ülevaate
arenduse mõjudest riigiteedele, oleme jätnud kirjaga (7.2-22313812-2
13.07.2023) õiguse täpsustada kohustusi peale liiklusuuringu järelduste
täiendamist.

Lugupidamisega

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

From: Robert Peterson | K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 8, 2024 3:53 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Kalle Pungas <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Cc: Rain Koort < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Inga Hansaar
| K-Projekt < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: täiendatud Saue DP liiklusuuring

Lp Transpordiameti ja Saue vallavalitsuse esindajad,

Täiendasime Saueveere detailplaneeringu liiklusuuringut vastavalt Teilt
saadud sisendinfole ja esitame selle käesolevaga uuesti üle vaatamiseks ja
arvamuse saamiseks:

<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/EoiwWXjogaVPtwMlSCWToAcB7qRoJXr74H6
pYbCrkJRYfA?e=enDuKr>  2024-10-08 Saue DP liiklusuuring

Lugupidamisega

Robert Peterson, MSc
Teedeinsener, tase 7

Teede valdkonna juht
mob  +372 510 9312
e-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.